Chapter 2 - This is not true..


DATUM: 2011-12-30 / TID: 02:39:18
Publicerat i: never say never
- " Kayliee, det är mat. " skrek mamma så hon skulle höra.
- " okej, jag kommer mamma. "


Nästa dag vaknade jag av att väckarklockan ringde. Skola idag igen då.
Jag gick ner till köket, där satt mamma med en tidning i ena handen och en kaffe kopp i den andra.
- " Godmorgon gummen "
- " Godmorgon mamma "
- " Skulle du kunna gå upp och väcka din syster ? "
- " visst "


Jag gick upp till hennes rum, där låg hon.
Jag började hoppa i hennes säng, hon bara kollade upp på mig och suckade.
- " måste du allltid förstöra mina mornar ? "
- " ja, det är ganska roligt tycker jag "
- " aja, vad vill du ? "
- " det är skola, duh ? "
- " juste, trodde det var lördag "
Sen gick jag ner till köket igen, och tog ut flingor ur skafferiet och fil ut kylskåpet, och hällde sedan upp det i en skål. När jag väl hadde ätit upp det så gick jag upp till mitt rum, och bytte om till ett par slitna jeans shorts, ett vitt linne och en kofta , och sen så gjorde jag en fiskbensfläta av mitt guldbruna hår.
Jag hade alltid älskat färgen i mitt hår, det hade lysts upp på sommaren, men vart lite mörkare på vintern.
När jag kollade på klockan igen så var det tio minuter kvar tills skolbussen skulle komma.
Jag gick ut till hallen och knöt på mig mina vita converse, fast dom var ju inte hel vita, utan man såg att dom vart använd. Sedan såtog jag min väska och gick mot busshållsplatsen.
När bussen kom så gick jag på och såg Tryce vinka lite längre bak, jag log mot hon och satt mig sedan bredvid hon.
- " Så, lust att hitta på nått roligt med mig efter skolan ? "
- " Visst, men mamma sa att jag måste hämta Kyliee, så är det okej om hon följer med ? "
- " Visst, vi kan ju dra hem till mig och kolla på film "
- " yaay, osså köper vi godis och dricka, och så myser vi till det lite "
- " exakt vad jag tänkte "
Det gick ganska smidigt på lektionerna och tillslut var skoldagen slut, bara en dag kvar sen var det lov.
Vi började gå mot Kyliee's skola och där behövde vi bara vänta 10 minuter tills hon slutade.
När hon såg oss log hon och sprang fram till Tryce och kramade henne.
- " hejja inte på mig du.. "
- " Förlåt Deeesssssie " sa hon och kramade sedan om mig oxå.
- " haha, det är lungt "
- " ska vi gå då ? " frågade tryce.
- " ja, juste Kyliee, du ska följa med oss, mamma sa att du var tvungen "
- " okej "
Vi gick mot den affären som låg närmast Tryces hem, och köpte lite godis.
Sedan gick vi hem till Tryce och där startade vi Never Say Never, eftersom Kyliee tjatat sig till de.
Efter halva filmen hade Kyliee somnat och Tryce var påväg att somna.
Jag knackade på Tryces axel och hon kollade på mig.
- " jag tror det är bäst om jag och Kyliee går hem nu "
- " vill du inte att jag ska skjutsa dig ? "
- " nejdå det går bra, jag bär henne "
- " okej, som du vill "
Jag bärde upp henne när jag tagit på mig mina Converse och jackan.
Jag började gå längst gatorna i hawaii, det var riktigt fint här när det börjat skymma.
Det tog inte ens 10 minuter förns jag var hemma igen. Jag ropade att jag var hemma och fick till svar att hon var i köket. Jag gick upp på övervåningen och la Kyliee i hennes säng.
När jag kom ner igen så hängde jag av mig jackan och tog av mig skorna.
- " Dessie, kommer du ? "
- " ja, jag kommer snart, ska bara gå upp och ta av mig koftan "
Jag hörde lite små fnitter ur köket och skyndade mig ner igen.
När jag kom in i  köket så stannade jag till..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback